De sesiune

|
Mai sunt 3 zile,12 ore si 42 de minute pana la primul examen.Tot ASE-ul este in fierbere,s-au umplut xeroxurile,au crescut vanzarile la cartusele de imprimanta,la cafea si pastile de memorie.In perioada asta ajungi sa constati cate cursuri iti lipsesc de fapt,cat de important era seminarul ala la care ai lipsit pentru ca iti era lene sa te scoli de dimineata sau,mai scurt spus,cat de varza esti la materia in cauza.
Toata lumea invata de zor.Si prea putini au spor.
De ce?
Pai cum sa inveti cand praful e nesters pe birou de 2 saptamani? Sau cand ti s-a terminat sticla de Cola? Sau cand nu ai marker mov cu care sa subliniezi pe carte?E pur si simplu imposibil!
Daca nu te plimbi o ora pe afara,cascand gura prin magazine,sigur nu o sa-ti intre nimic in cap.Sau daca nu iti cumperi rosii si castraveti pentru salata aia pe care oricum probabil ca n-o s-o gatesti.Dar asta e,nu ai ce ii face.Nu ai cum sa rezisti impulsului de "a o lungi la nesfarsit".Pentru ca asta facem.Tentatia asta de a-ti gasi scuze,de a amana inceperea tocitului invatatului logic este primul,si probabil cel mai clar semn,ca  s-a ingrosat gluma si vine sesiune.
Stii asta,stii caq e doar un pretext,dar te complaci in situatie.Prea putini au vointa necesara de a ignora semnele.Si daca totusi chiar ai nevoie de ciocolata cu menta?Daca podeaua curata este cheia reusitei tale la examen?A cui vina va fi daca nu vei reusi sa iti bagi ceva in cap decat a ta,pentru ca nu ai ascultat intuitia si nu te-ai uitat la filmul ala inainte sa te apuci de citit cursurile.
Uite,eu a TREBUIT sa scriu pe blog ca sa imi gasesc linistea si sa imi invat la negociere.
Hmm...sau poate ca m-as duce mai intai la Carrefour sa imi iau niste popcorn.Ca daca nu...

De cand

|
De cand am intrat in presesiune, am inceput (paradoxal) sa meditez mai mult.Si cam asta am concluzionat:
  • De cand am avut de scris de mana cele doua proiecte la statistica,am aflat cat de importante pot fi un creion,o rigla si o radiera;
  • De cand am avut de facut proiectul la Marketing,am aflat cum e sa dormi cate maxim 5 ore pe noapte;
  • De cand dorm cate 5 ore pe noapte,am aflat cat multe lucruri pierdeam cat timp dormeam;
  • De cand sunt la SALES,am aflat cat de mult poate realiza o echipa de oameni ambitiosi;
  • De cand fac parte dintr-o echipa,am aflat ce inseamna sa te bucuri cand altcineva in afara de tine reuseste.Tot atunci am aflat cat de important este SA TE POTI BUCURA de reusita altuia;
  • De cand sunt fundraiser,am aflat cat de important este sa nu te descurajezi si sa zambesti mereu;
  • Tot de cand sunt fundraiser,am aflat ca nu e nimic rau daca esti putin mai "infipt",cat timp nu devii abuziv.
  • De cand am ajuns sa adorm cu castile in urechi,am aflat cat de importanta este de fapt muzica pentru mine;
  • De cand am aflat cat de importanta este muzica pentru mine,am inceput sa asociez mental melodii cu momente;
  • De cand asociez mental melodii cu momente,viata mea are soundtrack;
  • De cand viata mea are soundtrack,merg mai fericita pe strada;
  • De cand s-a aglomerat programul la facultate,am aflat cat de bine e sa ai pe cineva care sa te imbratiseze.
  • De cand alerg de colo colo pentru diferite scopuri,am aflat ce bine e sa ai o ocupatie,in loc sa pierzi timpul aiurea.Am aflat ce bine e sa fi voluntar.Si ce resursa rara este un weekend liber.
  • De cand tot scriu lista asta,mi-am dat seama ce multe s-au schimbat intr-o jumatate de an.
Multumesc.

Melodie pentru starea de azi.Cu aceasta ocazie,recomand si filmul 500 days of Summer.

Despre viciu

|



Sunt o persoana vicioasa,dar ma tratez.De fapt, nici nu stiam ca posed aceste defect pana mai ieri.Rationamentul era simplu: nu fumez,nu beau pana uit de mine,iar de substante semi- sau chiar de-a dreptul ilegale nici nu putea fi vorba.Noroc insa cu Ministerul Sanatatii care ieri a reusit sa ma ilumineze si sa imi arate cat de defectuoasa era de fapt logica mea.Si Slava Domnului pentru mass-media si capacitatea ei de a difuza aberatiile astea in timp record.

In caz ca nu ati aflat,se va introduce taxa de viciu pe bomboane,fast food si bauturi racoritoare.
Ministerul Sănătăţi intenţionează să introducă o nouă taxă, după cea de viciu, şi anume taxa pe fast food, pentru susţinerea programelor naţionale de sănătate.
Eu sincer nici nu stiam ca avem un program national de sanatate,atat de bine au reusit sa-l camufleze.
„Similară taxei de viciu, noua taxă va reprezenta un procent din vânzarea produselor fast food, iar fondurile pe care le vom colecta vor fi utilizate pentru suplimentarea fondurilor necesare derulării programelor de sănătate, dar şi a celor de investiţii în infrastructura din sistem. În aceaste zile am cerut Comisiei de nutriţie a MS să stabilească exact detaliile privind modul de aplicare a conceptului. Vom avea întâlniri cu producătorii şi cu cei vizaţi de această măsură”, a mai spus ministrul."
Daca vreti parerea mea mai mult sau mai putin avizata,asta e doar o masura disperata de a aduce bani la buget cu grebla.

Cu toate acestea,trebuie sa apreciezi efortul Ministerului de a incerca sa aduca putina egalitate printre oameni.Adica cum,saracii fumatori sa plateasca cate 15 lei pentru pachetul ala de tigari pe care si-l iau o data la 2 zile si noi restul(care am stiut sa evitam capcana de a deveni consumatori de tutun) sa stam cu banii in buzunar si sa economisim?Dar ce te faci cu cei care sunt si fumatori,beau si Cola intr-o fericire,si mai mananca si cate o ciocolata ca desert?
Sau mai bine...sa imi explice mie domnul Attila Cseke unde apare viciul daca eu vreau sa cumpar o cutie de bomboane ca sa o dau cadou?Sau daca nu am posibilitatea sa imi iau iorba la cutie,gatita acasa, si prefer sa mananc un hamburger intr-o pauza?Mai bine mor de foame,dar mor mai sanatoasa,nu?
Si daca tot s-a atasat atat de mult de programul asta national de sanatate,de ce nu face o miscare inteligenta si ieftiniste produsele sanatoase?Sincer,un kilogram de banane e mai scump decat o ciocolata,iar de produsele bio nici nu mai vorbesc.Sau la noi inca se merge pe principiul "daca e bun,trebuie sa fie si scump".Probabil ca speranta generala e ca vor creste vanzarile de produse sanatoase si vor veni si mai multi bani la bugetul(deja destul de gaurit) al statului.
Si un ultim lucru...in ce infrastructura vrea ministrul sa investeasca?In gresia de pe holurile spitalelor?In astuparea gropilor de la intrarea la Urgente?
Eu una abia astept sa vad un ambulatoriu renovat,avand pe un perete inscriptia "Aceasta unitate a fost renovata cu ajutorul fondurilor colectate din vanzarea a 100.000 de ciocolati Milka si a 100.000 de litri de Coca-Cola".Mana curata pentru oamenii care se ocupa de CSR.De fapt,ei nici nu mai trebuie sa faca campanii.E de ajuns un asterisc  mic pe ambalaj si dedesubt scris "n % din pret reprezinta contributia la bugetul statului".
In concluzie,cand veti plati cu 1-2-7 lei mai mult pe mancare nesanatoasa,nu va ganditi ca de fapt cheltuiti mai multi bani.Ganditi-va ca faceti o fapta nobila si investiti in sanatate.Si ca ,atunci cand veti ajunge la spital ca urmare a unei boli digestive rezultata din consumul exagerat de junk food(care oricum nu va fi oprit de aceast ataxa aditionala),ati contribuit si voi putin la termopanele alea din cabinetul medicului si la scaunele alea noi din plastic de pe hol.

Cerere,oferta si...relatii

|
In timpul Scolii de vanzari ASER am jucat un mic jocde asociere de cuvinte .Trainerul nostru , Paul Olteanu, ne spunea un cuvant,iar noi trebuia sa ii spunem primul lucru pe care il asociem cu cuvantul dat.Cuvantul ales a fost "iubire".Din cele 15 raspunsuri primite,niciunul nu coincidea cu altul.

Concluzia?

Cati oameni,atatea feluri de iubire.Deci,tot atatea puncte de vedere.

De-a lungul istoriei,dragostea a fost abordata din nenumarate perspective:sentimentale, fizice, religioase, politice, chiar si economice.

Acum,dupa aceasta scurta introducere urmeaza o poveste.Eu,ca orice student care a avut ambitia si norocul sa intre la ASE,am studiat in primul semestru din primul an de facultate Microeconomia.Da,acea minunata materie prin care treci usor daca ai avut sansa sa inveti economia in liceu sau care iti mananca zilele daca ai fost mai ghinionist.Eu ma incadrez in ultima categorie.Profa mea de economie din liceu era catastrofala,iar admiterea am dat-o la geografie.Rezultatul?Microeconomia-cursul,profesoara,seminarul si suportul de curs- mi-au scos peri albi si m-au bantuit pe parcursul intregului an intai.Nici pana in ziua de azi nu vad utilitatea a 90% din aberatiile materia studiata.
Fara indoiala ca partea cea mai interesanta(a se citi miezul)  a microeconomiei a fost "mecanismul cererii si a ofertei".In momentul acesta,toti cei care au avut vreodata de a face cu economia  probabil ca zambesc oarecum sarcastic.Daaaa,minunatele definitii,mirobolantele formule,dar mai ales acel extraordinar grafic al echilibrului cererii si ofertei au devenit un fel de laitmotiv al primului an.

Recent insa,in urma unei discutii profund filozofice avuta cu 3 colege la sport,am descoperit o aplicatie a mai sus mentionatului mecanism.Mai exact,cum poti aplica cererea si oferta unei relatii.
Exercitiul acesta,oricat de superficial sau transant ar parea,a fost in sinea lui destul de distractic,mai ales datorita unei conjuncturi pe care nu este cazul sa o mentionez.

Deci...

Sa presupunem ca fata A si baiatul B se afla intr-o relatie de o anumita perioada de timp.Privim aceasta relatie ca una intre furnizor(ofertant)-A- consumator-B-,bunul asupra caruia se aplica relatia fiind "iubirea".Aceasta stare initiala ar corespune unui echilibru intre cerere si oferta,nevoia de "iubire" fiind acoperita de oferta de "iubire".In aceste conditii, "pretul iubirii" (la modul absolut abstract) ar fi dat de intretaierea celor doua grafice,a cererii si respectiv a ofertei.Reprezentarea grafica poate fi observata in imaginea de mai jos.



Sa presupunem ,insa, ca pe piata apare un al doilea consumator,caeterus paribus(ramane un singur producator,iar cantitatea  maxima ce poate fi  oferita este constanta).Ca urma a cresterii cererii,va creste si pretul "iubirii".Adica,cei doi vor trebui sa plateasca un pret mai mare pentru aceeasi cantitate,daca nu chiar pentru una mai mica.

In termeni reali,fata primeste mai multa atentie ca sa "ofere",cel putin la fel de multa iubire ca inainte.Si aici intervine competitia,strategiile de marketing si brandingul personal.

Per total,cine castiga?Evident,ea.
I
ar dintre cei doi consumatori,deveniti acum concurenti?Cel cu ochi albastri.


[Postarea aceasta este dedicata celor 3 colege care m-au "inspirat" si completat:))].

Melodie de ninsoare

|
Daca tot  a inceput sa ninga in Suceava,am simtit nevoia unei piese mai de iarna,care sa se potriveasca cu vremea si zapada de afara."Eisblumen" este si una din cantecele mele preferate(in traducere inseamna "flori de gheata").


Enjoy.

De Sarbatori

|
Pentru ca mai sunt doar 4 zile pana la Craciun(sau 3,daca si pentru voi Ajunul e socotita drept prima zi de Craciun) si deja incepe sa se simta nebunia tipica sarbatorilor,starnita de goana pentru cadouri,am zis sa ma prezint si eu cu un mic dar virtual,care sa va faca ziua mai placuta si sa va ajute sa rezistati mai usor la stresul pregatirilor.

E vorba de doua melodii(postate,bineinteles,sub forma clipurilor pe youtube) care mie imi sunt foarte dragi si care ma fac de fiecare data sa ma gandesc cu bucurie la Craciun,la Craciunul cum ar trebui sa fie,idilic si nu cum a devenit in ultimii ani.

Si pentru ca orice cadou are nevoie si de un "destinatar",atunci eu dedic cele doua cantecele in primul rand celor din ASER ,cu scuzele de rigoare ca nu am participat mai la niciun party organizat de ei si cu speranta ca in 2010 voi reusi si eu in final sa invat toti membri juniori si seniori pe dinafara.De asemenea,nu as putea uita de Scream si Silviu (ii mentionez pentru ca ei au blog mwhahahaha!.desi stiu ca cel putin unul nu este mare fan al melodiilor de Craciun).And last but not least,this goes out to all my friends,prieteni din Suceava,Bucuresti,colegi si alti oameni minunati alaturi de care m-am distrat,cu care am ras,am baut bere,vin si suc si am facut muuulte poze anul asta.

Happy Holidays everybody!Si bucurati-va de White Christmas;))





Lots of hugs!>:D<

Branduri pe care nu le vom mai vedea in 2010

|
Ca 2009 nu a fost un an bun pentru economie,asta o stim toti."Criza" ,"insolvabilitate" sau chiar "faliment" au devenit cuvinte la ordinea zilei.Cu timpul insa ne-am obisnuit cu situatia din jurul nostru si am acceptat-o,pasiv,intrand intr-o stare de acalmie,de pseudo-normalitate as putea chiar spune.Nimic nu ne mai surprindea,la fel cum nimic nu ne mai impresiona.

Totusi, articolul peste care am dat pe CNNMoney.com m-a pus putin pe ganduri.
Oamenii de la CNNMoney au alcatuit o lista cu 9 branduri care vor disparea de pe piata americana(probabil ca nu numai) din 2010("9 names you know,R.I.P").Desi nu exista nicio garantie ca produsele vor avea aceeasi soarta si in Europa,este clar ca imaginea lor ca brand va avea de suferit de pe urma acestei lovituri.Printre numele mentionate se aflau:
  • Max Factor
Recent,compania Procter&Gamble a facut publica decizia sa de a retrage cosmeticele Max Factor de pe piata americana,datorita popularitatii reduse pe care acestea o au in randul consumatorilor.Desi linia de produse cosmetice este inca extrem de populara in Europa,concurenta acerba cu alte branduri mai moderne ,cum ar fi CoverGirl, au determinat o scadere a cotei de piata in Statele Unite.

  • Pontiac
Vazuta ca o tragica pierdere in randul soferilor,retragerea marcii Pontiac de pe piata a venit ca urmare a planului de restructurare derulat de General Motors.Compania,aflata intr-o situatie financiara subreda,si-a setat ca obiectiv principal axarea pe marcile "cheie".Astfel,masinile Pontiac urmeaza sa dispara treptat din showroom-uri de-a lungul anului 2010,dupa ce strategia de salvare a brandului a esuat in aprilie 2009.

  • SAAB
Ramanand in aria masinilor puternice,o alta marca de autoturisme ce nu va mai simti asfaltul soselelor americane in 2010 este SAAB.Spre finele anului 2009, a devenit tot mai clar ca GM si SAAB isi vor incheia parteneriatul de peste doua decenii .In ciuda negocierilor derulate cu producatorii de masini suedezi(Koenigsegg ),respectiv olandezi(Spyker) , nu s-a putut ajunge la un acord.De aceea,la mijlocul lunii Decembrie compania General Motors a dezvaluit intentia sa de a renunta la marca de masini SAAB.

  • MSN Encarta
Microsoft a decis abandonarea produsului MSN Encarta ,datorita surselor tot mai numeroase de informare disponibile gratuit pe Internet.In ciuda faptului ca la momentul aparitiei sale in 1993 Encarta a fost considerata un produs revolutionar,in ultimii ani competitia tot mai mare cu Wikipedia a facut ca enciclopedia sa piarda din popularitate si, implicit, cumparatori.

Pentru a incheia intr-o nota oarecum mai optimista,nu putem decat sa speram ca brandurile mai sus mentionate(si nu numai) vor fi inca disponibile in Europa,iar ca acest val de declin economic va putea fi contracarat cat mai repede.

Versiunea integrala a articolului o gasiti in limba engleza pe site-ul http://money.cnn.com/galleries/2009/news/0912/gallery.brands_we_lost/index.html