Branduri pe care nu le vom mai vedea in 2010

|
Ca 2009 nu a fost un an bun pentru economie,asta o stim toti."Criza" ,"insolvabilitate" sau chiar "faliment" au devenit cuvinte la ordinea zilei.Cu timpul insa ne-am obisnuit cu situatia din jurul nostru si am acceptat-o,pasiv,intrand intr-o stare de acalmie,de pseudo-normalitate as putea chiar spune.Nimic nu ne mai surprindea,la fel cum nimic nu ne mai impresiona.

Totusi, articolul peste care am dat pe CNNMoney.com m-a pus putin pe ganduri.
Oamenii de la CNNMoney au alcatuit o lista cu 9 branduri care vor disparea de pe piata americana(probabil ca nu numai) din 2010("9 names you know,R.I.P").Desi nu exista nicio garantie ca produsele vor avea aceeasi soarta si in Europa,este clar ca imaginea lor ca brand va avea de suferit de pe urma acestei lovituri.Printre numele mentionate se aflau:
  • Max Factor
Recent,compania Procter&Gamble a facut publica decizia sa de a retrage cosmeticele Max Factor de pe piata americana,datorita popularitatii reduse pe care acestea o au in randul consumatorilor.Desi linia de produse cosmetice este inca extrem de populara in Europa,concurenta acerba cu alte branduri mai moderne ,cum ar fi CoverGirl, au determinat o scadere a cotei de piata in Statele Unite.

  • Pontiac
Vazuta ca o tragica pierdere in randul soferilor,retragerea marcii Pontiac de pe piata a venit ca urmare a planului de restructurare derulat de General Motors.Compania,aflata intr-o situatie financiara subreda,si-a setat ca obiectiv principal axarea pe marcile "cheie".Astfel,masinile Pontiac urmeaza sa dispara treptat din showroom-uri de-a lungul anului 2010,dupa ce strategia de salvare a brandului a esuat in aprilie 2009.

  • SAAB
Ramanand in aria masinilor puternice,o alta marca de autoturisme ce nu va mai simti asfaltul soselelor americane in 2010 este SAAB.Spre finele anului 2009, a devenit tot mai clar ca GM si SAAB isi vor incheia parteneriatul de peste doua decenii .In ciuda negocierilor derulate cu producatorii de masini suedezi(Koenigsegg ),respectiv olandezi(Spyker) , nu s-a putut ajunge la un acord.De aceea,la mijlocul lunii Decembrie compania General Motors a dezvaluit intentia sa de a renunta la marca de masini SAAB.

  • MSN Encarta
Microsoft a decis abandonarea produsului MSN Encarta ,datorita surselor tot mai numeroase de informare disponibile gratuit pe Internet.In ciuda faptului ca la momentul aparitiei sale in 1993 Encarta a fost considerata un produs revolutionar,in ultimii ani competitia tot mai mare cu Wikipedia a facut ca enciclopedia sa piarda din popularitate si, implicit, cumparatori.

Pentru a incheia intr-o nota oarecum mai optimista,nu putem decat sa speram ca brandurile mai sus mentionate(si nu numai) vor fi inca disponibile in Europa,iar ca acest val de declin economic va putea fi contracarat cat mai repede.

Versiunea integrala a articolului o gasiti in limba engleza pe site-ul http://money.cnn.com/galleries/2009/news/0912/gallery.brands_we_lost/index.html