|
Mi-am luat o carte.O carte frumoasa,care mi-a placut mult; la pret redus, de pe o taraba de langa Bucovina.Pentru cine este interesat, recomand cu toata caldura Saša Stanišić - Cum repară soldatul gramofonul (original: Wie der Soldat das Grammofon repariert) .
Iar acum,citat din cartea mai sus mentionata(pagina 14):
"(...) urmatoarea smecherie pe care o s-o fac o sa fie sa-i inzestrez pe toti cu puterea de a pastra zgomotele.Vom putea pastra vantul din frunzele de cires, ecoul tunetelor si latratul cainilor din seirle de vara intr-un album de sunete."
Urmand intrucatva ideea,eu as vrea sa am un album de mirosuri.O carte cu coperti groase din carton , rosii sau mov , i care sa pot incuia mirosul marii intr-o zi de iulie sau parfumul zambilelor primite cadou.
Sau mirosul strugurilor din via din gradina casei,a unei case mai jos de fostul liceu.Treceam pe acolo invariabil in fiecare septembrie , trageam adanc aroma de struguri rosii parguiti in piept si aproape ca le simteam gustul dulce.O data.A doua oara.
Si ma gandeam ca am ore,a inceput scoala,e septembrie, e toamna!
Mirosul acela de struguri ar fi alternativa mea la madlena lui Proust.Oriunde,oricand,acel parfum ma trimite cu gandul la toamna,la acei struguri,la acel moment inocent.

Album de mirosuri
Fila 1- "Struguri rosii atarnand de bolta"."Septembrie insorit si lenes.Toamna"