Micile detalii

|
Reintorcandu-ma in Bucuresti ,dupa o perioada de absenta prelungita ,am descoperit (cu egala uimire si stupoare) cate detalii(pana atunci ignorate) imi sar in ochi.Stiti sigur despre ce vorbesc.Despre acele mici lucruri care fac ca Bucurestiul sa fie...well,Bucuresti.
Cum ar fi revenirea acelui nene cu mustata,vioara si tamburina care canta "Drumurile noastre toate" si "Casuta noastra" in fata la KFC Unirii.
Sau faptul ca din 10 in 10 metri au aparut standuri cu bilete la bingo(There is no such thing as easy money,folks!).
Sau...(preferata mea)...faptul ca ,odata cu inceperea noului an scolar,lucratorii din sex-shopuri au schimbat costumele vechi de pe manechine cu unele noi de (pseudo-)scolarite perverse,cu fuste mini din spandex si cu decolteu.Acest gest minuscul este fara indoiala un semn de atat compasiune,dar mai ales de solidaritate cu elevii de gimnaziu si liceu,care au inceput orele pe 14 septembrie.Induiosator si de mare inspiratie,nu?
In aceeasi categorie ar intra de altfel si schimbarea care se petrece odata cu apropierea Craciunului,cand elevele devin Craciunite sau Spiridusi.Sau de Pasti cand devin Iepurasi.Daca va intrebati de unde sunt eu asa de informata,ei,atunci trebuie sa va marturisesc ca trec pe langa doua astfel de "stabilimente cu acces interzis celor sub 18 ani" in drumul meu spre facultate si le observ/memorez "noutatile" aparute in vitrina.Sa nu va ganditi ca trec prin nu stiu ce cartiere marginase si rau famate.Din contra.Primul sex-shop de care vorbesse afla langa Carrefour Unirii,la cam 50 de metri de unde stau.Iar al doilea pe Bd. Nicolae Balcescu,in buricul targului si care in momentul de fata isi etaleaza cu mandrie colectia de toamna-iarna.Le pomenesc doar pe acestea deoarece sunt cele mai "la strada" si pentru unele din putine care au avantajul de a poseda o vitrina(Datorita uneia din aceste vitrine am aflat de existenta unor vaci gonflabile,spre eternul meu soc psihic).Si ca sa inchei apoteotic aceasta tema mai neortodoxa,voi marturisi ca am incercat odata sa numar toate semnele cu neon rosu pe care le-am vazut mergand din Unirii pana in Romana.M-am oprit la 7-8 pentru ca pierdusem sirul.Cu prima ocazie,o iau de la capat.