Concluzia?
Cati oameni,atatea feluri de iubire.Deci,tot atatea puncte de vedere.
De-a lungul istoriei,dragostea a fost abordata din nenumarate perspective:sentimentale, fizice, religioase, politice, chiar si economice.
Acum,dupa aceasta scurta introducere urmeaza o poveste.Eu,ca orice student care a avut ambitia si norocul sa intre la ASE,am studiat in primul semestru din primul an de facultate Microeconomia.Da,acea minunata materie prin care treci usor daca ai avut sansa sa inveti economia in liceu sau care iti mananca zilele daca ai fost mai ghinionist.Eu ma incadrez in ultima categorie.Profa mea de economie din liceu era catastrofala,iar admiterea am dat-o la geografie.Rezultatul?Microeconomia-cursul,profesoara,seminarul si suportul de curs- mi-au scos peri albi si m-au bantuit pe parcursul intregului an intai.Nici pana in ziua de azi nu vad utilitatea a 90% din
Fara indoiala ca partea cea mai interesanta(a se citi miezul) a microeconomiei a fost "mecanismul cererii si a ofertei".In momentul acesta,toti cei care au avut vreodata de a face cu economia probabil ca zambesc oarecum sarcastic.Daaaa,minunatele definitii,mirobolantele formule,dar mai ales acel extraordinar grafic al echilibrului cererii si ofertei au devenit un fel de laitmotiv al primului an.
Recent insa,in urma unei discutii profund filozofice avuta cu 3 colege la sport,am descoperit o aplicatie a mai sus mentionatului mecanism.Mai exact,cum poti aplica cererea si oferta unei relatii.
Exercitiul acesta,oricat de superficial sau transant ar parea,a fost in sinea lui destul de distractic,mai ales datorita unei conjuncturi pe care nu este cazul sa o mentionez.
Deci...
Sa presupunem ca fata A si baiatul B se afla intr-o relatie de o anumita perioada de timp.Privim aceasta relatie ca una intre furnizor(ofertant)-A- consumator-B-,bunul asupra caruia se aplica relatia fiind "iubirea".Aceasta stare initiala ar corespune unui echilibru intre cerere si oferta,nevoia de "iubire" fiind acoperita de oferta de "iubire".In aceste conditii, "pretul iubirii" (la modul absolut abstract) ar fi dat de intretaierea celor doua grafice,a cererii si respectiv a ofertei.Reprezentarea grafica poate fi observata in imaginea de mai jos.
Sa presupunem ,insa, ca pe piata apare un al doilea consumator,caeterus paribus(ramane un singur producator,iar cantitatea maxima ce poate fi oferita este constanta).Ca urma a cresterii cererii,va creste si pretul "iubirii".Adica,cei doi vor trebui sa plateasca un pret mai mare pentru aceeasi cantitate,daca nu chiar pentru una mai mica.
In termeni reali,fata primeste mai multa atentie ca sa "ofere",cel putin la fel de multa iubire ca inainte.Si aici intervine competitia,strategiile de marketing si brandingul personal.
Per total,cine castiga?Evident,ea.
I
ar dintre cei doi consumatori,deveniti acum concurenti?Cel cu ochi albastri.
[Postarea aceasta este dedicata celor 3 colege care m-au "inspirat" si completat:))].